پیست اسکی کاکان یا پیست اسکی دنا در دامنه‌های رشته کوه زاگرس، شرق قله دنا واقع شده است. این پیست یکی از زیباترین پیست های اسکی کشور است.

پیست اسکی کاکان یاسوج

این پیست تنها پیست اسکی فعال در نیمه جنوب کشور است. میزان بارش برف در این منطقه قابل توجه است و گاه تا ۳ متر نیز می رسد.

دهستان کاکان

دهستان کاکان داری چندین روستا می باشد. مرکز دهستان کاکان روستای منصورخانی است. کاکان تا سال ۱۳۶۸ در تقسیمات کشوری جزء شهرستان سپیدان استان فارس بود.

تاریخچه پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در سال ۱۳۷۳، با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس تا سال ۸۴، امکانات آن با سه تله اسکی، شامل یک دستگاه بالابر برای افراد مبتدی و ۲ دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه ای افزایش یافت.

مشخصات پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان حدود ۲۶۰۰ متر ارتفاع، ۶۰۰ متر طول مفید و ۱۵۰۰ متر عرض مفید دارد. این پیست معمولا از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند ماه، برای اسکی مناسب می‌باشد.

پیست اسکی کاکان

امکانات پیست اسکی کاکان

هم اکنون امکاناتی نظیر تله اسکی بشقابی، پیست کوب، خوابگاه و رستوران دارد، همینطور مربیان با تجربه محلی در طول فصل به آموزش اسکی می‌پردازند.

نیازها و برنامه های آینده پیست اسکی کاکان

احداث پروژه تله کابین آبشار یاسوج به پیست اسکی کاکان در دستور کار دولت قرار گرفته است. دستگاه برف کوب پیست اسکی فرسوده و خراب است و خرید این دستگاه اعتبار نیاز دارد. همچنین از جمله نيازهای ضروری اين پيست می توان ايجاد پاركينگ، فنس كشی، مناسب سازی دستگاه های بالا بر، ايجاد يك اردوگاه تفريحی و رفاهی جهت استراحت و همچنين ايمن سازی پيست را برشمرد.

پیست اسکی کاکان کجاست

پیست اسکی کاکان در دامنه‌های کوه دنا در ۱۸ کیلومتری شهر یاسوج، در استان کهکیلویه و بویراحمد، نزدیک به دهستان کاکان (روستای عباس علیخانی) در منطقه‌ای به همین نام واقع شده‌ است. محل این پیست جنب منطقه آب نهر است.