پارک جنگلی پروز

پارک جنگلی پروز

کشور
ایران
استان
چهارمحال و بختیاری
شهرستان
لردگان
بخش
فلارد
کاربری فعلی
تفرجگاه

سایر اطلاعات

نزدیکترین جاذبه های گردشگری
چشمه برم
 

پارک جنگلی پَروَز از تراکم درختانی به وجود آمده است که در امتداد رودخانه ای پرآب و دائمی در دره جریان دارد. جنگلهای زاگرسی منطقه در دامنه کوههای مشرف بر دره  بسیار قابل توجه است. بیشتر این جنگل از نوع بلوط است.

محیط دنج و خلوت، سایه درختان بلند و قد برافراشته، چشمه های زلال، شالیزارهای سرسبز و درختان جنگلی پیرامون آن، از ویژگی های جالب توجه این گردشگاه به شمار می روند. این پارک جنگلی فضای بسیار مناسبی برای استراحت و گردش خانواده‌ها و اردوگاه‌های دانش آموزی و دانشجویی است.

پارک جنگلی پروز لردگان

طول جنگل پروز در امتداد رودخانه حدود ۸ کیلومتر است و در اطراف آن چند روستا هم وجود دارند که شاخص‌ترین آنها هم روستای پروز است. حوضچه‌های پرورش ماهی در طول منطقه بسیار زیاد هستند.

بهترین فصول سال برای دیدن منطقه بهار و پاییز است.

پوشش گیاهی پارک جنگلی پروز

درخت‌های بلوط و بنه و زرشک و انجیر زیادی در این منطقه یافت می‌شود.

امکانات پارک جنگلی پروز

جاده آسفالته، فضای سبز، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی، پارکینگ و دسترسی به واحدهای اقامتی لردگان، مهم ترین زیرساخت های این منطقه زیبا و دلنشین است. در نزدیکی روستای پروز محیطی برای خانواده‌ها و پیک نیک احداث شده است که سرویس بهداشتی و سکو دارد.

پارک جنگلی پَروَز کجاست

پارک جنگلی پَروَز در ۵۰ کیلومتری شهرستان لردگان در بخش فلارد و ۱۵۵ کیلومتری شهرکرد، در منتهی‌الیه جنوب استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.