سرعین دارای ده‌ها چشمه آبگرم معدنی می‌باشد که از کوه سبلان سرچشمه می‌گیرند. چشمه‌های آبگرم سرعین با دما، خاصیت و ویژگی‌های درمانی خاصی از دل زمین می‌جوشند. استحمام در چشمه های سرعین اثرات آرام بخش دارد و دردهای عصبی، رماتیسمی و عصبی مفصلی را تسکین می دهد. بررسی میزان املاح و باقی مانده خشک آنها، نشان می دهد همه این چشمه ها یک منشأ دارند و آب اصلی آنها گرم است و از ژرفای زمین می جوشند.

چشمه های آبگرم سرعین

بیشتر چشمه های آب معدنی منطقه اکنون به صورت استخرهای سرپوشیده و با امکانات کامل درآمده که غالبا به صورت دو سانس هم برای آقایان و هم برای خانم ها فعالیت می کنند. آب چشمه ها حاوی املاح معدنی گوناگون بوده و pH آنها کمی اسیدی است. آب چشمه ها غالبا کدر و شبیه به آب هایی است که کمی گل آلود شده اند. بیشتر آب های داخل شهر در محدوده دمایی کمی بالاتر از ۴۰ درجه سانتیگراد بوده و در بدو ورود به استخر، داغ به نظر می آید.

لیست برخی آبگرم‌های معروف سرعین

گاومیش‌گلی، بش باجیلار، مجتمع آب درمانی سبلان، آبدرمانی ایرانیان، آبدرمانی اترک، کوهستان خاتم، آبدرمانی یول سویی، آبدرمانی دره لر، آبگرم ژنرال، آبدرمانی پهنلو، آبدرمانی قهوه سویی، آبدرمانی نه چشمه (پهن لو)

چشمه های آبگرم سرعین کجاست

سرعین در ۳۰ کیلومتری غرب شهر اردبیل قرار دارد.