باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت

کشور
ایران
استان
تهران
شهرستان
ملارد
شهر
صفادشت
کاربری فعلی
باغ وحش
 

اطلاعات بازدید

هزینه ورودی
دارد
امکان بازدید
همه روزه حتی روزهای تعطیل
ساعت بازدید
از ساعت ۹ تا ۲۰ (ممکن است این ساعت در ماههای مختلف سال تغییر کند)

سایر اطلاعات

نزدیکترین جاذبه های گردشگری
 

باغ وحش صفادشت بر روی زمینی به مساحت ۵ هکتار بنا شده و وسعت و گوناگونی جانوری فوق‌العاده‌ای دارد.

باغ وحش صفادشت

بازدید از موزه حیات وحش صفادشت مختص ایام ویژه ای از سال نیست و علاقه مندان می توانند در تمام روزهای سال به این مرکز مراجعه می کنند اما اوج بازدید از این موزه در ایام تعطیلات نوروزی است.

باغ وحش صفادشت

باغ وحش صفادشت

تاریخچه باغ وحش صفادشت

احداث این مجموعه از سال ۱۳۸۷ به همت شهرداری صفادشت آغاز شده است و با انتقال حیوانات از موزه حیات وحش قدیمی صفادشت بازگشایی شد.

انواع گونه های حیوانات در باغ وحش صفادشت

موجودات زنده موجود در باغ وحش صادشت در گروه گوشتخوار، علفخوار، خزندگان، چرندگان، پرندگان و آبزیان دسته بندی شده اند.

باغ وحش صفادشت

در  این مجموعه انواع مختلفی از حیوانات نظیر میمون، روباه، خرس، شیر، انواع مارها، انواع ماهی ها، انواع پرندگان، طاووس، روباه، شتر، زرافه و ... وجود دارند.

باغ وحش صفادشت

چندین گونه نادر و کمیاب جانوری نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به شیر آفریقایی، ببر بنگال، مار آناکوندا، مار پیتون، اسب فلابلا، کوسه ماهی و زرافه آفریقایی، اشاره کرد. همچنین پرندگان زیبا و کم نظیری همچون قرقاول طلایی بلژیکی، طاووس، قرقاول نر آمریکایی، قوی اشکی، مرغ و خروس لهستانی و لاری در این مامن سکنی گزیده اند.

باغ وحش صفادشت

علاوه بر نگهداری از حیوانات زنده در این باغ وحش، کلکسیونی از پرندگان و حیوانات تاکسیدرمی شده نیز موجود است که از جمله آن ها می توان به شاه طوطی، کله شوکاء، پرستوی دریایی، کاسکو، باقرقره، دلیجه، دوراج، بوتیمار، جغد، عقاب، خرس، پلنگ، سگ آبی، طاووس ، انواع پروانه و… اشاره داشت.

باغ وحش صفادشت

شهردار صفادشت گفته است: در این مرکز که با نظارت مستقیم کارشناسان محیط زیست افتتاح شده است، نحوه نگهداری موجودات زنده بگونه ای است که می توانند براحتی تولید مثل کنند و تولید جوجه طاووس و جوجه شاه بوف به تازگی در این مجموعه انجام شده است.

امکانات باغ وحش صفادشت

مجموعه باغ وحش صفادشت دارای امکاناتی نظیر رستوران، ماهیگیری از دریاچه مجموعه حیات وحش، سوارکاری با اسب پونی برای کودکان و سوارکاری بزرگسالان، شترسواری و عکاسی و پارکینگ است.

باغ وحش صفادشت

علاوه بر این، شهروندان علاقمند به محیط زیست و جانواران می توانند با حضور در مجموعه آکواریوم این مرکز، که انواع مارهای سمی و غیر سمی و خزندگان در آن نگهداری می شود با این نوع حیوانات از نزدیک ارتباط برقرار کنند.

باغ وحش صفادشت

توسعه باغ وحش صفادشت

مدیر باغ وحش صفادشت می گوید: مساحت باغ وحش صفادشت در حال حاضر ۵ هکتار است که به زودی به ۱۰ هکتار خواهد رسید. جگوار، یوزپلنگ آفریقایی، اوریکس عربی، گورخر، اسب آبی، بلک باک و لاک پشت سولکاتا گونه هایی هستند که برای اضافه کردنشان به باغ وحش در حال برنامه ریزی هستیم.

باغ وحش صفادشت کجاست

باغ وحش صفادشت، در میدان نبی اکرم، بلوار الغدیر، جنب دانشگاه آزاد اسلامی در بخش صفادشت شهرستان ملارد، در حدود ۵۰ کیلومتری غرب تهران قرار دارد.